Tlf.: 60 15 64 11

Personlig hjælper


Personlig hjælper

 

Personlig hjælper til dig som har behov

En personlig hjælper er en person der hjælper en borger der er tilknyttet en BPA ordning. I denne konstellation findes der hjælperen, borgeren der modtager hjælpen og de pårørende til borgeren. Alle parter er dybt involverede i denne ordning, - neden for kan du læse lidt om, hvad denne involvering indebærer for de forskellige parter.   

 

Borgeren

For borgeren betyder dét at have en personlig hjælper alverden. At have muligheden for at få en sådan hjælp er således enormt væsentligt for borgeren for at opretholde livskvaliteten. Derfor er hjælperen en essentiel grundpille i borgerens liv. For borgeren betyder det samtidig at vedkommende skal affinde sig med at være omringet af sine ’medarbejdere’ store dele af dagen – for nogle, 24 timer i døgnet. Med andre ord betyder det, at borgeren og hjælperen skal spendere enormt meget tid sammen, og det er således ikke unormalt er udvikle tætte relationer.

Borgeren har dog selvfølgelig ret til at holde relationen på det rent professionelle plan, hvis det ønskes, da denne jo er arbejdsleder. For nogle borgere kan det være svært at omstille sig til disse vilkår, mens andre har det meget let med det.

 

Den personlige hjælper

Den personlige hjælper – som hjælper borgeren i en BPA ordning – påtager sig et stort ansvar. Denne person medvirker nemlig i høj grad til at borgeren kan opretholde sin livskvalitet og man kan derfor sige, at hjælperen spiller en væsentlig rolle i forhold til borgeren. Samtidig er det også utroligt givende at fungere som hjælper, da man virkelig gør en uvurderlig forskel for den pågældende borger. Man skal dog som hjælper indstille sig på virkelig at ville jobbet.

Vi ser helst, at man ser sig selv arbejde for den samme borger i så lang tid som muligt, da vi har erfaret at det rigtigt frugtbare samarbejde for alvor indtræffer, når man kender hinanden godt. Vi har selvfølgelig fuld forståelse for at der pludselig kan ske uventede drejninger i alle menneskers liv, men som udgangspunkt vil de fleste borgere helst ansætte deres personlige hjælpere med henblik på en længerevarende ansættelse – og relation ikke mindst.

Ydermere skal man som hjælper være opmærksom på de ofte noget skæve arbejdstider og selvfølgelig være indstillet på, at dét altså er vilkårene for sådan en ansættelse. Som hjælper skal man også helst være socialt anlagt og have en lyst til at snakke med de fleste mennesker om løst og fast. Da jobbet indebærer en så tæt kontakt med borgeren er det nemlig vigtigt, at man er i stand til at kommunikere med hinanden, da et så tæt forhold ellers godt kan blive lidt svært.

Endvidere skal man som hjælper også være indstillet på at indgå i borgerens sociale liv – hvad enten det er venner eller familie. Hvis man som hjælper arbejder for en borger, der har brug for hjælp døgnet rundt, skal man især være klar på at have en tæt dialog med familie og pårørende til diverse sociale arrangementer etc. På den måde er det et meget givende arbejde, hvor man virkelig gør en forskel. 

Således skal man endelig ikke tøve med at melde sig som potentiel personlig hjælper, hvis man brænder for hjælperjobbet og gerne vil bidrage med sine kompetencer og søde væsen over for en borger i en BPA ordning der søger en længerevarende ansættelse og relation.

Focus on Care er med i ansættelsesprocessen og sørger for at de rette kandidater vælges.

Kontakt os via kontaktformularen ude til højre. Du kan også ringe på telefonnummer: +45 52 40 64 11 eller skrive en e-mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

        

Pårørende

Som pårørende til en borger der er modtager af en BPA ordning, skal man være meget bevidst om, at alle processer foregår på den mest optimale måde overhovedet. De personlige hjælpere er altid meget professionelle og er meget dygtige til deres arbejde. Derfor kan du altid trygt stole på, at dine kære er i trygge hænder med en BPA løsning.

Som pårørende skal man også være opmærksom på, at dine kære ofte vil være omringet af deres hjælper. Dette betyder, at hjælperne ofte bliver ’en del af familien’, da de deltager i mange begivenheder med netop familien. Derfor er det altid en fordel, at man som pårørende tager godt imod hjælperen så denne føler sig velkommen og komfortabel. På den måde får borgeren og hjælperen det mest optimale samarbejdsforhold til stor glæde og vinding for begge parter.

Som pårørende spiller du altså også en vigtig rolle i forhold til at få samarbejdet til at glide så smertefrit som muligt. Al erfaring fortæller dog, at pårørende har en kraftig tendens til at komme godt ud af det med borgerens hjælper. Focus on Care er – som nævnt ovenfor – involveret i hele ansættelsesprocessen og sikrer dermed, at den pågældende hjælper passer til netop denne borger.

 

Vil du være personlig hjælper?

kontakt os gennem kontaktformularen der ses til højre. Alternativt er man altid velkommen til at ringe eller skrive en e-mail. Kontaktoplysninger ser nedenfor:

Telefonnr.: 52 40 64 11

Email: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

 

Kontakt os

Vennligst la oss få vite navn.
Gi oss beskjed din e-postadresse.
Gi oss beskjed meldingen.

 

Stor Klovnesponsor 2017 80x30mm 32